Este vorba despre anvelope de iarnă şi obligaţia montării lor, despre delimitarea în timp a obligativităţii acestora şi despre posibilitatea folosirii celor „all season”. Cum am ajuns la subiectul acesta?...
Este vorba despre anvelope de iarnă şi obligaţia montării lor, despre delimitarea în timp a obligativităţii acestora şi despre posibilitatea folosirii celor „all season”. Cum am ajuns la subiectul acesta?...
Acum mai bine de o lună, Laurenţiu Lupu, locuitor al sectorului 5, mi-a atras atenţia asupra unei probleme generate de actualul cadru normativ, care prevede obligaţia conducătorilor auto de a-şi echipa autovehiculele cu anvelope de iarnă atunci când conduc autovehiculele pe drumuri acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei.
Laurenţiu spunea atunci că datorită faptului că în Codul rutier nu este prevăzută o perioadă în care este obligatorie utilizarea anvelopelor de iarnă, şoferii care se deplasează în mijlocul verii, în zone precum Transfăgărăşanul sau Transalpina, sunt obligaţi să îşi echipeze autovehiculele cu anvelope de iarnă.
Având în vedere faptul că în urmă cu câteva zile la Bâlea Lac ningea (http://citynews.ro/eveniment/ninge-la-balea-1242988) sau faptul că anul trecut la jumătatea lunii august temperatura la Bâlea Lac era de 2 grade (http://oradetimis.oradestiri.ro/cea-mai-racoroasa-noaptea-din-aceasta-vara-temperaturile-au-coborat-si-sub-zero-grade/actualitate/2012/08/13/) şi ţinând cont de faptul că temperaturile care s-au înregistrat în aceeaşi perioadă în Bucureşti se situează peste 25 de grade, tind să îi dau dreptate lui Laurenţiu.
Şi acuma probabil mă întrebaţi ce legătură are asta cu Codul rutier.
O primă problemă ar fi cea legată de asiguratori care, în ipoteza unui accident rutier săvârşit într-o astfel de zonă montană, vor putea invoca, spre exemplu, în beneficiul lor, culpa comună, ca temei pentru a nu repa