Soferii care transporta demnitari pot urca beti la volan.
Accidentul de joi, cand o masina din coloana oficiala a MApN a calcat o femeie, a condus la o concluzie socanta: soferii delegatiilor oficiale cu care se deplaseaza oficialii MApN si invitatii acestora din strainatate nu sunt supusi niciunui control inainte de plecarea in cursa!
Asa a fost posibil ca plutonierul-major Robert Francesco Terente sa se afle la volanul masinii antemergatoare a coloanei oficiale avand o alcoolemie de 0,98 miligrame/litru alcool pur in aerul expirat (adica aproape 2 la mie alcool in sange).
Normele interne ale MApN prevad doar obligatii generale, valabile pentru orice sofer care urca la volan: „La plecarea in cursa, personalul este obligat sa fie odihnit, apt din punct de vedere medical si sa nu se afle sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor psihotrope”, se arata intr-un comunicat MApN.
Revista de front inainte de misiune
Potrivit regulamentelor, plecarea in misiune trebuie precedata de „executarea unei reviste de front”, respectiv vizita medicala, instructajul asupra modului de comportare si a respectarii regulilor de circulatie, precum si verificarea tehnica a masinii.
In cazul plutonierului-major Robert Terente, la plecarea in cursa „nu prezenta semne de oboseala sau ca ar fi consumat bauturi alcoolice”, mai precizeaza acelasi comunicat.
La nivelul MApN exista o structura special insarcinata cu transportul delegatiilor oficiale, alcatuita din angajati civili si militari. Un angajat precum plutonierul Terente este examinat de doua ori pe an din punctul de vedere al starii sale psihice, trimestrial ii sunt verificate cunostintele de legislatie auto si lunar - sub aspectul sarcinilor specifice misiunilor de transport.
Concentratie de alcool „curios de mare”
Cazul a ajuns in atentia Parchetului Militar Constanta, fiind cerce