Doar o treime din totalul populaţiei a urmărit Selecţia Naţională a concursului şi mai puţin de un sfert dintre români cred că ţara noastră ar putea câştiga competiţia internaţională.
În pofida dificultăţilor financiare, Televiziunea Română a decis că vom avea şi anul acesta un reprezentant la „campionatul european de muzică“. Însă publicul român nu mai este atras de acest concurs, potrivit sondajului „Barometrul de opinie publică – Adevărul despre România“, realizat de INSCOP Research la comanda ziarului „Adevărul“.
Studiul efectuat pe un eşantion de 1.082 de persoane, reprezentativ pentru populaţia României arată că doar 30% din populaţie a urmărit Selecţia Naţională 2013, ceea ce, raportat la publicul consumator de media este un procent important, dar raportat la totalul populaţiei este un procent redus.
Deşi evenimentul s-a bucurat de o bună mediatizare, în contextul controverselor care au însoţit şi anul acesta Selecţia Naţională, 58,8% dintre respondenţi nu ştiu nici măcar cine a fost câştigătorul (Cezar Ouatu – n.r.).
Dintre cei care cunosc melodia câştigătoare în etapa naţională a Eurovisionului (adică din 36,2% din totalul persoanelor intervievate) 42,1% nu agreează melodia, în timp de 48,5% o plac.
În câteva ocazii, reprezentanţii noştri au ocupat poziţii onorante – Luminiţa şi Sistem (locul 3 în 2005), Mihai Trăistariu (locul 4 în 2006), Paula Seling şi Ovi (locul 3 în 2010), dar, în pofida acestor rezultate, foarte puţini spectatori cred că România are şanse să câştige competiţia europeană.
Ţări prietene, succes garantat
Doar 17% dintre respondenţi cred că ţara noastră are şanse să câştige finala Eurovision, potrivit sondajului. Acest pesimism al românilor poate fi explicat şi prin percepţia publică asupra criteriilor ce asigură succesul în această competiţie, chiar dacă părerile sunt, şi în acest caz, foarte împă