Gigantul online a dat startul unei campanii de mobilizare a utilizatorilor din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (OMAN) pentru sporirea conţinutului online în limba arabă. Proiectul se numeşte „Zilele web-ului arab", se va desfăşura pe parcursul următoarei luni şi Google va colabora cu alte nume din online, cum ar fi Twitter şi Wikipedia.
Alături de Google, mai sunt şi câteva companii din zona OMAN care susţin campania. Printre acestea se numără Vinelab, o agenţie de divertisment digital, Wamda, o platformă pentru antreprenori, Taghreedat - o comunitate de peste 2.500 de voluntari care vrea să creeze o bază de date cu conţinut digital arab -, şi TwoFour54, o iniţiativă a guvernului de la Abu Dhabi pentru crearea unei industrii media arabe, notează „The Next Web".
Tuturor acestor companii li se mai alătură TED, o platformă pentru împărtăşirea ideilor, Soundcloud, o platformă pentru distribuire de materiale audio, şi Institutul pentru Dezvoltare Tehnologică din Qatar. Iar toate aceste nume, împreună cu utilizatorii din OMAN, vor activa sub deviza: „E mai bine în arabă" (It's better in Arabic).
Paginile oficiale ale campaniei sunt pe Twitter şi Google+.
Limba arabă este printre cele mai vorbite, dar nu şi în online
Iniţiativa Google vine să susţină a 5-a cea mai vorbită limbă din lume (280 de milioane de vorbitori nativi). Cu toate acestea, doar 3% din conţinutul de pe Internet este în această limbă. „E vorba doar de utilizatori, vrem ca Internetul să fie relevant si pentru vorbitorii de limba arabă", a afirmat Maha Abouelenein, directorul de comunicaţii al Google pe zona OMAN.
Timp de o lună, se vor desfăşura mai multe evenimente online şi offline prin care utilizatorii vor fi invitaţi să se alăture mişcării şi să accelereze integrarea mediului arab în online. Astfel, prin Google Hangout oamenii vor învăţa să folosească Google Trans