Companiile de outdoor resimt „pe panouri“ micşorarea bugetelor de media ale investitorilor . După ce clienţii şi-au redus fondurile destinate publicităţii stradale, firmele de outdoor au fost nevoite să ofere discounturi tot mai mari. Până anul trecut, panourile publicitare împânziseră străzile, staţiile de autobuze şi clădirile aflate „la vedere“. De la o zi la alta apăreau noi afişe cu reclame, tot mai mari şi aşezate tot mai incomod pentru pietoni sau şoferi. În ultima perioadă însă unele panouri arată trist şi suferă de lipsă de reclame.
Reducerea bugetelor de media şi de publicitate la finele anului trecut, ca urmare a crizei economice, a afectat inclusiv piaţa outdoor românească. Ariadna Pleşu, director de vânzări şi de marketing la grupul Affichage, spune că reducerea bugetelor de publicitate a investitorilor în reclamă a determinat companiile de outdoor să aplice discounturi suplimentare faţă de cele acordate în anii precedenţi.
Affichage, lider de piaţă
Grupul Affichage, parte a grupului elveţian Affichage Holding, este compus în România din 12 companii de outdoor: Affichage România, Churchill Media, Multireclama, Romanian Billboards Network, Top Media, Take Media, Real Media Vision, Image Factory, Amco (achiziţionată în 2007) şi Efect Media, Communication Media, Outdoor Media (care s-au alăturat grupului la începutul lui 2008). Cifra totală de afaceri înregistrată în 2008, de 18,1 milioane de euro (calculat la cursul mediu din 2008, de 3,68 lei pentru un euro), plasează grupul în fruntea clasamentului companiilor de outdoor. Affichage a avut totuşi cea mai mare pierdere în 2008, de 1,7 milioane de euro.
Euromedia, cel mai mare profit
Euromedia se află pe locul al doilea în clasament, cu o cifră de afaceri de 16,9 milioane de euro şi cel mai pare profit înregistrat anul trecut: 2,3 mi