Presa economică de astăzi scrie despre decizia Orange România de a renuţa la prelungirea contractelor persoanelor angajate pe o perioadă delimitată de timp, scăderea numărului de ore suplimentare pe fondul crizei sau acuzaţiile aduse angajatorului de unii angajaţi ai Credit Europe Bank. Printre alte subiecte, proprietarii nu mai au motive pentru a menţine chiriile sus, iar Criteria Caixacorp a cumpărat 4,9% din acţiunile Erste Group în 2008. Orange România renunţă la câteva sute de angajaţi. Orange România, cel mai mare operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală, ar putea renunţa la prelungirea contractelor persoanelor angajate pe o perioadă determinată de timp, potrivit unor surse din cadrul companiei. Măsura ar putea viza câteva sute de salariaţi. Aceleaşi surse au precizat că operatorul ar putea alege să îşi externalizeze call center-ul, cu excepţia echipei dedicate clienţilor de business. În prezent, în centrele de relaţii cu clienţii, pe care Orange le are în Bucureşti, Cluj şi Timişoara lucrează aproximativ 700 de angajaţi (cu contracte pe durate determinate sau nedeterminate) şi 300 de consultanţi externi, scrie Ziarul Financiar.
Orele suplimentare scad pe fondul crizei. Numărul orelor suplimentare per angajat este, în prezent, cu 80% mai mic decât era în ianuarie anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania PayLogic, specializată în servicii de externalizare a calculului salarial, recrutare şi administrare de personal. “Angajaţii nu mai sunt atât de încărcaţi ca în trecut, din cauza perioadei dificile din punct de vedere economic prin care trecem, având în vedere că firmele nu mai au acelaşi nivel de comenzi”, spune Cristian Udrescu, CEO-ul PayLogic. Creşterea numărului de ore suplimentare per angajat înregistrată în 2008 faţă de anul anterior a fost de 42%, potrivit studiului realizat de PayLogic, anunţă Business Standard. @N