Profesoara de limba engleză, Anne Merritt, care predă în Coreea de Sud a identificat cinci greşeli pe care le fac studeţii atunci când se apucă de învăţat o limbă străină. Este vorba de lipsa de curiozitate, de faptul că nu ascultă suficent de mult limba respectivă, sau se împiedică de noţiunile pe care nu le înţeleg imediat.
Învăţarea unei limbi străine nu este niciodată uşoară, dar este mult mai grea dacă pici „pradă” unora dintre cele mai comune greşeli, scrie pentru "the Telegraph" o expertă în metodologie de predare a limbii engleze, Anne Merritt.
"Se spune că oamenii inteligenţi se pricep mult mai bine la învăţarea unei limbi străine, dar acest lucru este doar un mit. Cele mai multe abilităţi de învăţare a unei limbi sunt, de fapt, nişte obiceiuri care se pot contura prin disciplină şi prin conştientizare", scrie profesoara.
Iată cele cinci greşeli de învăţare a unei limbi străine identificate de Anne Merritt:
O ascultare ineficientă
Există o şcoală lingvistică care consideră că învăţarea unei limbi străine începe cu o „perioadă de tăcere”. La fel cum bebeluşii învaţă o limbă prin ascultarea sunetelor şi reproducerea lor, cei care învaţă o limbă străină trebuie mai întâi să o asculte. Acest lucru poate consolida vocabularul şi structurile învăţate, ajutându-i, totodată, pe „învăţăcei” să observe diferitele tipare ale limbii.
Cel mai utilizat mod de comunicare este "ascultarea", afirmă profesoara Anne Merritt. Totuşi, a asculta o limbă străină în condiţiile în care nu locuieşti în ţara respectivă sau nu urmezi cursuri intensive, poate fi mai greu de făcut.
Soluţia ar putea fi ca studentul să asculte muzică, sau să urmărească emisiuni TV şi filme în limba pe care intenţionează să o înveţe. Secretul este să asculte cât mai des posibil pentru început.
Lipsa de curiozitate
În învăţarea unei limbi străine, atitudi