Hotelurile din apropierea Aeroportului Internaţional din San Francisco, unde sâmbătă noapte un avion Asiana Airlines s-a prăbuşit, s-au aglomerat după ce toate zborurile au fost anulate. Hotelierii au profitat de situaţia creată pentru a scumpi tarifele de cazare, ajungând să fie de zece ori mai mari decât în mod normal. În prezent, majoritatea hotelurilor sunt complet ocupate, însă unele dintre ele au recurs la metode necinstite pentru a-şi mări veniturile, folosindu-se de consecinţele evenimentului tragic de sâmbătă, informează postul de televiziune NBC News.
Unele camere costau peste 1.200 de dolari (peste 935 de euro) sâmbătă noapte, conform preţurilor afişate pe site-urile hotelurilor, deşi în mod normal preţul unei nopţi de cazare se situează între 100 şi 200 de dolari. Camerele altui hotel din apropierea aeroportului, The Best Western, sunt listate la preţuri între 140 şi 150 de dolari (peste 115 de euro) pentru următoarea lună, însă după accidentul aviatic de sâmbătă tariful de cazare a ajuns la 999 de dolari (aproape 780 de euro). Reporterii NBC l-au contactat pe managerul hotelului, David Huddleston, şi i-au cerut explicaţii despre creşterea bruscă a preţurilor. „Uneori, preţul creşte”, a spus reprezentantul hotelului, refuzând să mai facă şi alte comentarii. De asemenea, managerii altor hoteluri au fost intervievaţi şi au explicat că persoanele care au cu adevărat nevoie de o cameră vor plăti oricât.
Ulterior, Huddleston a revenit asupra declaraţiei sale şi a specificat că preţul de 999 de dolari pe noapte a fost introdus greşit pe site-ul hotelului. Mai mult, managerul a adăugat că angajatul hotelului care a confirmat jurnaliştilor majorarea preţului camerelor a greşit. Huddleston a declarat că problema a fost rezolvată şi că nimeni nu a plătit mai mult decât trebuia.