Rezultatele unui studiu realizat de Asociaţia de Leasing şi Servicii Financiare Nebancare (ALB) arată că ponderea finanţărilor auto în regim leasing a scăzut, de la 88%, în 2003, la 64%, în Rezultatele unui studiu realizat de Asociaţia de Leasing şi Servicii Financiare Nebancare (ALB) arată că ponderea finanţărilor auto în regim leasing a scăzut, de la 88%, în 2003, la 64%, în 2006. În aceeaşi perioadă a crescut atât ponderea achiziţiilor de echipamente industriale, cât şi a celor imobiliare. Potrivit studiului, contractele de leasing ce au ca obiect vehicule sunt în descreştere de la 88%, în 2003, la 85%, în 2004, 82%, în 2005, până la 64% la jumătatea anului 2006. Spre deosebire de acestea, finanţarea în sistem leasing a echipamentelor industriale a înregistrat o creştere de la 11%, în 2003, la 20%, în prima jumătate a anului 2006. Finanţarea în cea mai mare parte a acestui sector economic este realizată prin societăţi de leasing aparţinând băncilor. În ceea ce priveşte segmentul imobiliar, acesta a înregistrat o creştere a ponderii de la 1%, în 2003, la 2,4%, în 2005, ajungând la sfârşitul lui iunie 2006 la 8%. Referitor la categoriile de clienţi, o medie a anilor 2003-2006 indică o pondere de 87% a clienţilor corporativi, 12% a celor de retail, şi doar 1% revine parteneriatului public privat (PPP). "În contextul dezvoltării leasingului la nivel european, va fi încurajat leasingul operaţional, care va avea o proporţie tot mai mare. Folosirea echipamentelor şi serviciilor adiacente vor câştiga teren, iar sectorul public va folosi din ce în ce mai mult leasingul. Provocările ţin de impozitare şi de codul fiscal", a subliniat preşedintele ALB, Septimiu Postelnicu, în deschiderea celei de-a doua Conferinţe Naţionale a acestei asociaţii. "A încerca să dezvoltăm numai leasingul este o soluţie care nu duce departe. Trebuie să avem o viziune corelată, ce este fundamen