Google confirmă achiziţia companiei Waze. Este, în primul rând, un triumf în faţa rivalilor Apple şi Facebook, iar mai apoi este o formă de a-şi fortifica aplicaţia Google Maps.
Google tocma şi-a întărit cu fundal social aplicaţia Google Maps. Waze este una dintre cele mai bune aplicaţii ale anului 2012, iar acum ajunge pentru mai mult de 1,3 miliarde în posesia acestui gigant online, se arată pe blogul oficial al companiei Google. Pentru Waze au fost zvonuri că atât Facebook şi Apple, cât şi Microsoft ar vrea să înainteze o ofertă.
Primele informaţii despre această achiziţie au venit de la un ziar din Israel, ţară în care a fost dezvoltată această aplicaţie de localizare, dar detaliile erau cam puţine. Acum, anunţul oficial înlătură orice suspiciune. Google afirmă că nu va îngloba Waze în propria sa strategie, ci această companie îşi va continua dezvoltarea de la sediul din Israel.
În februarie, Waze avea aproximativ 40 de milioane de utilizatori. Această achiziţie a Google este similară cu cea făcută de Facebook anul trecut cu Instagram. Totuşi, pentru divizia de localizare a Google Waze se va dovedi o aplicaţie mai utilă decât a fost Instagram pentru Facebook în ultimul an, integrarea acelei reţele sociale a imaginilor nefiind încă finalizată.
De ce a cumpărat Google această companie (şi pentru atâţia bani)? Carolina Milanesi, analist tehnologic la Gartner, a declarat pentru The Verge că dintr-o anumită teamă a gigantului online, a fost o mişcare strategică. „Google nu avea să lase această companie vreunuia dintre rivalii Apple sau Facebook. Vor să continue să fie lideri în livrarea de servicii de localizare, iar astfel sunt cu un pas înainte“, a adăugat Milanesi. Citeşte şi: Google cumpără aplicaţia de hărţi Waze pentru 1,3 miliarde de dolari, dar serviciul rămâne independent
Ce este Waze şi de ce contează?
Google se concentrea