Mai mulţi ziarişti cunoscuţi şi lideri de opinie se află, zilele acestea, într-o “excursie de documentare” în Noua Zeelandă. Deplasarea, care va dura zece zile, este plătită de către Roșia Montană Gold Corporation.
Oficial, cei de la Gold Corporation susţin că demersul lor, unul destul de costisitor, suma vehiculată pentru întreaga deplasare fiind de 200.000 de euro, este unul pur informal. Ziariştii aleşi pe sprânceană au mers în Noua Zeelandă pentru a se documenta în legătură cu activitatea minieră desfăşurată aici de Gold Corporation. Invitaţii au fost trimise pe adresele tuturor instituţiilor importante de media din România, dar şi pe numele unor lideri de opinie care au apariţii constante în emisiunile tv.
Excursia de zece zile este o campanie de PR menită să-i facă pe invitaţi cum arată o mină de aur. Compania a mai făcut asemenea vizite de informare în Roşia Montană cu jurnalişti şi bloggeri.
Proiectul minier de la Roşia Montană, despre care se vorbeşte încă din anii '90, a generat numeroase controverse în România, cele mai multe legate de impactul exploatării asupra mediului şi de conservarea siturilor arheologice din Munţii Apuseni.
VIDEO-Reportaj CNN despre Roşia Montană
Invitaţia celor de la Roşia Montană a fost refuzată de câţiva dintre ziariştii contactaţi, dar o altă parte au ales să accepte. Astfel, potrivit informaţiilor paginademedia.ro, în charterul pus la dispoziţie de Gold Corporation s-au aflat nume importante din media românească, precum Ioan T. Morar, Emil Hurezeanu (Realitatea Cațavencu), Floriana Jucan (Qmagazine) sau Vlad Macovei, redactor șef Evenimentul zilei.
Interzis de la Strasbourg
Demersul celor de la Gold Corporation vine la puţin timp după ce, în luna mai a acestuia an, Parlamentul European a adoptat, cu o largă majoritate, rezoluţia privind interzicerea utili