Primăria Capitalei plănuieşte să investească în panouri electronice, pe care să fie afişate informaţii despre parcări, deşi acestea nu au fost construite. Sursa: Anita Vizireanu
Indicatoare cu afişaj variabil, după modelul celor din statele vest-europene, pe care să fie postate informaţii legate de ambuteiaje, de lucrările din carosabil, dar şi de locurile libere de parcare. Cu ele vrea să împânzească străzile Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor, care uită însă că, spre deosebire de Amsterdam sau Viena, Bucureştiul nu are parcări nici subterane, nici supraterane.
Mai mult, deşi oraşul este împânzit de indicatoare, unele montate mai prost decât altele, iar instanţele au declarat ilegale contractele în baza cărora acestea au fost achiziţionate, Roman - supranumită „Blonda de la străzi” - mai vrea o nouă serie de indicatoare noi-nouţe. „Vor fi panouri turistice şi de orientare”, a explicat aceasta.
Inventar de 1,6 milioane de euro
Astfel, proiectul ar presupune achiziţionarea unor panouri electronice, pe care să se regăsească informaţii despre locurile de parcare ce ar trebui ocupate de cele aproximativ 1.300.000 de maşini înregistrate oficial în Capitală, la care se adaugă încă o jumătate de milion care tranzitează zilnic oraşul. Doar studiul privind amplasamentul acestor „indicatoare speciale” ar urma să coste municipalitatea 1,4 milioane de lei, adică peste 331.000 de euro.
Alina Roman şi-a exprimat dorinţa de a monta panourile electronice, dar şi unele turistice şi de orientare, pe arterele principale ale oraşului.
Întrebată de EVZ câte indicatoare sunt la ora actuală pe străzile Capitalei, directoarea a răspuns scurt: „Nu ştiu!”. În caietul de sarcini elaborat pentru organizarea licitaţiei cu tema „Modernizare semnalizare verticală statică de orientare în Municipiul Bucureşt