Nici nu ne aşteptam la altceva, la cum e condus şi evoluează învăţământul nostru. Mulţi scriu şi descriu situaţia din educaţia, dar degeaba. Decidenţii fac urechea surdă, ne consideră adversari sau nepricepuţi şi merg înainte.Cât despre PISA, TIMSS, PIRLS sunt bune pentru ei, pentru capitalişti, nu şi pentru noi, care nu prea ştim ce suntem.
Rezultatele ultimei evaluări PISA din 2012, adresată elevilor de 15 ani, făcute publice ieri, 3 decembrie, sunt următoarele:
România, locul 45 din 65 la matematică, cu un punctaj de 445, faţă de media de 494 a ţărilor OECD şi faţă de 613, punctajul maxim înregistrat de Shanghai-China.
Sub noi se află, ce consolare, Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kazahstan, Thailanda, Chile, Malaezia, Mexic, Muntenegru, Uruguay, Costa Rica, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia şi Peru.
Din totalul elevilor români testaţi la matematică, 40,8% au obţinut rezultate slabe şi doar 3,2% rezultate de top. Spre comparaţie, în Shanghai 3,8% au fost rezultate slabe şi 55,4% rezultate de top.
Dar cum se poate, că la admiterea la liceu, în România, 61% aveau medii între 8 şi 10? Cineva minte, ghici ciupercă cine!
Situaţia e chiar mai proastă la lectură, unde România ocua locul 50 din 65, cu un punctaj de 438 faţă de media OECD de 496, iar la ştiinţe locul 49 din 65, cu un punctaj de 439, faţă de media de 501.
Greşea comisia prezidenţială condusă de Mircea Miclea, când spunea că „învăţământul nostru este ineficient, irelevant, inechitabil şi de slabă calitate?”. Nu greşea, deşi a fost catalogat în fel şi chip pentru această afirmaţie
Situaţia prezentată nu e de ieri de azi, ci din 2000, de când au început evaluările internaţionale. Timp suficient, 14 ani, să se iniţieze măsuri de remediere.
Un pas înainte s-a făcut, prin Legea Educaţiei Naţionale, promovată pr