Neplata despagubirilor reprezinta cel mai reclamat aspect de catre clientii companiilor de asigurari, acesta facand obiectul a circa 7000 de petitii (93,87% din totalul petitiilor intemeiat formulate in 2012), se arata in Raportul Anual al ASF. Printre alte aspecte reclamate s-au numarat si probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna, precum si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor. Patru asiguratori au cumulat aproape 85% din totalul reclamatiilor: ASTRA, EUROINS, OMNIASIG VIG si ASIROM VIG. Citeste in atasament Raportul integral
In toate aceste cazuri, CSA a intervenit solicitand asiguratorilor reclamati reanalizarea dosarelor de dauna in ceea ce priveste modul de instrumentare, respectiv recalcularea valorii despagubirilor cuvenite petentilor, potrivit prevederilor legale si/sau contractuale dupa caz, incadrarea corecta a evenimentelor avizate in riscurile asigurate prin contractele de asigurare facultativa.
Pentru a proteja interesele asiguratilor sau pagubitilor care s-au adresat ASF, au fost initiate numeroase intalniri cu reprezentantii asiguratorilor, in vederea analizarii si solutionarii spetelor reclamate pe cale amiabila.
Din punct de vedere al structurii numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale si asigurari de viata, se observa ca ponderea importanta o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor generale, pentru care s-a inregistrat un numar de 7.324 petitii, reprezentand 98,91% din total.
Pe segmentul asigurarilor generale, ponderea importanta a fost detinuta de petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde, care au reprezentat 65,89% din totalul petitiilor intemeiat formulate si inregistrate in anul 2012 la Comisia de Supraveghere a Asigu