23 de mărci auto produse între 1930 şi 1980 au participat ieri la o sărbătoare a automobilismului şi a respectului pentru trecut. Zeci de maşini de epocă au venit la Băneasa într-o zi de weekend însorită pentru a-şi căuta strălucirea de altădată.
Compania Automobilia a reuşit să organizeze prima ediţie a unui raliu şi show istoric, încercând să pună bazele unei viitoare tradiţii. În cadrul Rallye Bucureşti Istoric, ediţia 2011, modele produse între anii 1930 şi 1980 au concurat la două grupe: Antebellum (vehicule fabricate înainte de 1945, pe un traseu de 51 de kilometri) şi Classic (1946-1981, traseu de 138 de kilometri).
Reporterul „Adevărul“ s-a plimbat cu Opel Commodore GS (1969)
Organizatorul competiţiei a reluat, în parteneriat cu Automobil-Clubul Regal Român, un eveniment a cărui unică ediţie a avut loc în urmă cu 76 de ani. În 1935, festivitatea de premiere a fost patronată de regele Carol al II-lea. Rallye Bucureşti a fost inclus la acea vreme în seria de manifestări prilejuită de prima ediţie „Luna Bucureştilor". Ediţia din 1935 a adus la start 20 de participanţi şi a fost organizată după un regulament similar cu cel al Raliului Monte Carlo, în sensul că startul spre Bucureşti era luat din mai multe localităţi (Satu Mare, Iaşi, Oradea, Cernăuţi, Arad, Oradea, Timişoara).
Bătrâni nostalgici şi tineri curioşi
Deşi ne aşteptam ca expoziţia dintre etapele raliului să atragă mai mult bătrânei nostalgici, am avut supriza să constatăm că printre proprietarii maşinilor se învâteau persoane de toate vârstele. Majoritatea erau tineri care îşi manifestau curiozitatea pentru fiecare automobil expus. Cu adevărat nostalgici erau însă proprietarii de maşini prezente la startul raliului. Mulţi dintre ai au făcut eforturi foarte mari să participe la acest raliu, venind chiar şi de la peste 250 de kilometri distanţă.