Pe lângă "marile necazuri" - seceta şi suprafeţele mici ale agricultorilor — au mai venit şi normele Euro 2 şi Euro 3 care au provocat scumpiri semnificative ale maşinilor agricole din
Pe lângă "marile necazuri" - seceta şi suprafeţele mici ale agricultorilor — au mai venit şi normele Euro 2 şi Euro 3 care au provocat scumpiri semnificative ale maşinilor agricole din România
Anul 2007 nu a fost deloc bun pentru producătorii de maşini agricole, ale căror performanţe sunt numai în câteva cazuri mai bune decât în anii anteriori.
Chiar dacă pe piaţă pare să se fi făcut loc destul, după moartea anunţată a uzinei Tractorul Braşov, vânzările au fost mai mult decât timide, din cauză că în 2007 nu s-au dat subvenţii pentru astfel de achiziţii.
Prezenţi cu standuri bine amenajate la târgurile cu profil agricol, producătorii afişează noutăţi care de care mai interesante, însă directorii de vânzări nu au cuvinte tocmai favorabile când se referă la evoluţia pieţei. "Anul 2007 am stat mai mult în aşteptare, s-a simţit din plin lipsa subvenţiilor pentru tractoare şi maşini agricole", ne-a declarat reprezentantul Myo-O (Semănătoarea), Andrei Mihailov.
El a amintit şi de introducerea normelor Euro 2 (pentru tractoare sub 100 de cai-putere) şi Euro 3 (peste 100 CP), care "ne-au obligat să scumpim produsul RomBel, de la 15.000 de euro, cât fusese la începutul anului, la 17.000 de euro acum". Soluţia de urgenţă adoptată de producători, în aceste condiţii ale pieţei, este vânzarea în regim leasing sau chiar în rate egale a maşinilor.
Parcele mici, probleme mari
În ceea ce priveşte parcelarea excesivă a terenurilor agricole, se estimează că în România există 4,2 milioane de proprietari care deţin suprafeţe mai mici de un hectar. "Aceştia au mari probleme cu randamentele, pentru că pe astfel de tarlale nu poţi intra decât cu utilaje mici şi,