Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, este hotărât să umble serios la infrastructură şi să înceapă lucrările într-una dintre cele mai „scumpe” zone rezidenţiale ale oraşului: Şoseaua Pipera. Sursa: Arhiva EVZ
1 /.
Pe motiv că şoferii care tranzitează această zonă au permanent bătăi de cap din cauza blocajelor apărute în trafic, Şoseaua Pipera urmează să fie lărgită, de la patru, respectiv, două benzi, la şase (câte trei pe fiecare sens de mers), începând de la intersecţia cu strada Barbu Văcărescu şi până la intersecţia cu linia de cale ferată care leagă Bucureştiul de Constanţa.
În plus, mai-marii municipalităţii vor să construiască şi „un pasaj denivelat, care va trece peste intersecţiile Şoselei Pipera cu Floreasca, Avionului, Aviatorilor, Alexandru Şerbănescu şi Barbu Văcărescu”, după cum a explicat, ieri, şeful Direcţiei de Infrastructură şi Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru.
Iar pentru a-şi pune în practică proiectul, care, în opinia sa, va duce la descongestionarea traficului în această zonă a oraşului şi aşa supraaglomerată, Oprescu este gata să plătească proprietarilor de terenuri care ar urma să fie expropriaţi cam 1.160 de euro/mp. „Preţul corect”, mai ales în această perioadă de criză economică, în care piaţa imobiliară este complet blocată, după cum au apreciat experţii mobiliari consultaţi de EVZ.
„Acum vreo doi ani, un metru pătrat de teren în zonă costa 3.000 de euro, acum însă preţurile cerute de vânzători sunt cuprinse între 1.000 şi 1.500 de euro/mp. Poţi vinde un teren chiar şi la 10% din valoarea pe care o avea acum doi ani. Dar, în general, piaţa terenurilor e moartă. Nu se vinde şi nu se cumpără nimic”, a subliniat expertul imobiliar Nicolae Bălan.
Printre cei care vor fi obligaţi să-şi cedeze terenurile primăriei pentru 1.160 de euro/mp se număr