„Dacă vrei să schimbi lumea trebuie să începi cu tine", Mahatma Gandhi - este crezul unui moldovean autentic, îndrăgostit de mare şi de Dunăre. Deşi este din inima Moldovei, de la Iaşi, a fost de mic atras de mirajul navigaţiei. Aşa că a lăsat Bahluiul în urmă şi a intrat în anul 1980 la Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân", pe care l-a absolvit cu succes.
„Am navigat pe toate mările, iar cel mai lung voiaj a durat patru luni. A fost vorba despre un voiaj până în Singapore şi în China. Am trecut atunci prin strâmtoarea Malacca, cea mai aglomerată arteră maritimă a lumii, unde în permanenţă ai două trei ţinte pe radar. Trebuie însă recunoscut faptul că navigaţia este foarte bine regularizată acolo, astfel că accidentele, chiar pe timp de furtună şi aglomeraţie în trafic, sunt aproape excluse", ne-a mărturisit cpt. Vlăduţ Brînză.
Navele noastre, excelente
A navigat pe nave construite în ţară dar şi în alte părţi ale lumii, aşa că poate da o notă navaliştilor. „Navele româneşti au fost şi sunt excelente. Sistemul de fabricaţie permite realizarea unor corpuri foarte performante. Am navigat pe nave de 4800 tdw, de 7800 tdw de 15.000 tdw. Nu ne-am temut nici de cel mai năpraznic uragan că am putea suferi vreo avarie sau mai rău", îşi aminteşte marinarul.
„Din păcate, odată cu capitalizarea transportului naval, pavilionul României a cam dispărut de pe mările lumii", ne-a spus şeful portului Brăila.
Din anul 1996, lucrează la Căpitănia Brăila, iar din 2005 este şeful Portului. Mai în glumă, mai în serios, spune că aici a reuşit să aplice o parte din crezul său de o viaţă şi mai mult a reparat ruşinea celui mai mare strateg moldovean.
"De când se ştie, căpitănia portului şi-a desfăşurat activitatea în clădiri care nu-i aparţin. Uite aşa am fost ba deasupra restaurantului „Marinarul", ba la Gara Fluvială, ba la Zona Liberă. Am luptat deci