Fiecare zi de ninsoare aduce facturi în plus pentru bugetele locale rahitice deja din cauza crizei. Capitala Banatului nu are un buget stabilit în prealabil pentru deszăpezire, plăţile fiind făcute în funcţie de lucrări.
Timişoara a fost împărţită în două pentru lucrările de deszăpezire. Partea de nord a oraşului este curăţată de societatea Drumuri Municipale, în timp ce zona opusă a canalului Bega revine celor de la Retim. Cele două societăţi au lucrat la capacitate maximă toată noaptea şi ziua de ieri, după ce asupra oraşului s-a abătut un nou val de ninsoare.
„Noi am lucrat cu nouă utilaje şi126 de operatori cu lopeţi care au curăţat trecerile de pietoni. S-au aruncat pe carosabil peste 45 de tone de material antiderapant şi 18.000 de litri de soluţie de clorură de calciu”, a spus Livian Hotico, purtător de cuvânt la Retim, firma ce asigură curăţenia în zona de nord a oraşului.
Cei de la Drumuri Municipale au scos zece pluguri şi lame, au folosit sare ca material antiderapant şi au lucrat cu 20 de muncitori. Cele două firme urmează să factureze pentru Primărie toate cheltuielile legate de deszăpezire. „Decontul se face după fiecare intervenţie. Se face calculul pentru cât s-a consumat, ce materiale s-au folosit”, a spus Ion Croitoru, de la Drumuri Municipale.
Timişoara: 46.000 de euro
„Primăria Timişoara nu are o sumă anume alocată. Avem contracte cu două societăţi şi se plăteşte în funcţie de lucrări. Se iau banii de la întreţinerea şi reparaţiile drumurilor. Anul trecut s-au cheltuit în jur de 200.000 de lei”, a declarat Flavius Boncea, purtătoul de cuvânt al Primăriei Timişoara.
Arad: 50.000 de euro
Activitatea de deszăpezire a arterelor rutiere din municipiul Arad se desfăşoară continuu încă din prima zi de Crăciun. Până acum s-a intervenit cu cinci utilaje care au împrăştiat peste 375 de tone d