Spectacolul "Oedipe", singura operă a compozitorului român George Enescu a fost o performanţă magnifică pentru cei prezenţi în sala la Festivalul Internaţional "George Enescu". La fel şi corul Operei Naţionale din Bucureşti, scrie admirativ cotidianul britanic The Telegraph într-o cronică de Ivan Hewett. Mai citeşte şi :
Cum poate muzica să refacă mândria unei naţiuniPreşedintele decorează artişti din spectacolul "Oedipe"„Oedipe“ a dat tonul la Festivalul „Enescu“Opera "Oedip" a deschis Festivalul "George Enescu"
Opera compozitorului naţional George Enescu se vrea a fi una foarte ambiţioasă, în contextul în care lui Sofocle i-au trebuit trei piese pentru a spune povestea regelui condamnat prin destin să îşi ucidă tatăl şi să o ia de soţie chiar pe cea care i-a dat viaţă, şi apoi să hoinărească prin lume asemenea unui paria, alături de fiica sa, Antigona. Enescu o face în patru acte pline de viaţă, care durează aproape două ore şi jumătate, precizează cronicarul britanic.
Ceea ce nu reuşeşte să capteze piesa este aspectul acumulării tensiunii prin dezvăluirea treptată a vinovăţiei lui Oedipe, surprins atât de bine de opera “Oedipe Rege” a lui Stravinski.
Însă, această nouă coproducţie a Operei Naţionale Bucureşti şi Théâtre du Capitole din Toulouse arată o latură mai umană a piesei.
Prezintă personajele mai degrabă fiinţe umane impetuoase decât arhietipuri mitice. Cât despre muzică, aceasta are o intensitate entuziastă, de o melodicitate aproape orientală, asemănătoare cu cea a muzicii folk.
După un început oarecum slăbuţ, orchestra operei şi-a găsit forma, capturând foarte bine strălucirea frenetică, care-ţi dă fiorii muzicii lui Enescu.
Actorul Stefan Ignat a fost impresionant în rolul lui Oedip, care reuşit conturarea unui personaj foarte simpatic, în locul figurii şterse