Cele mai cunoscute monumente istorice ale Clujului, inclusiv cele pe care fiecare român le asociază cu oraşul din inima Ardealului - statuia lui Matia Corvin şi Biserica Sf. Mihail - , vor lua formă din parafină şi se vor transforma în suvenituri originale 100%. Scopul: promovarea Clujului.
Trei tineri din Cluj-Napoca au o idee inedită de a-şi promova oraşul: să facă lumânări în forma celor mai cunoscute clădiri-simbol ale oraşului.
Ruxandra Sâna are o mică afacere cu lumânări numită Lumânăresele, Andrei Mutu a creat comunitatea virtuală I love Cluj care nu mai are nevoie de nicio prezentare, iar Traian Almăşan are o agenţie de turism, City Tours&Events, care organizează tururi ghidate de o zi prin Cluj şi le arată străinilor frumuseţile din Transilvania.
Toţi sunt legaţi de Cluj şi spun că vor să facă ceva pentru comunitate, să o răsplătească pentru ce au primit. După studiile consultate de ei, un turist străin îşi alocă 10 euro pentru suvenituri, însă de multe ori nu prea are ce lua.
Suvenirurile create de ei, clădirile-lumânări, vor avea şi formă 3D. Însă, momentan, clădirile sunt pictate pe lumânări. Iar fiecare suvenir din parafină va fi însoţit de o scurtă descriere/o poveste scrisă pe hârtie atât în română, cât şi în limbi de circulaţie internaţională.
Idee veche, muncă în echipă
„Sunt ardeleancă, din Cluj şi îmi doresc să promovez, în primul şi în primul rând, oraşul natal, comunitatea în care am crescut şi m-am format. Lumânările pe care doresc să le realizăm, vor promova Clujul şi ce mesaj se potriveşte mai bine decât I Love Cluj pe o lumânare-suvenir din Cluj-Napoca?“, spune Ruxandra Sâna.
Ideea o avea în minte de vreo doi ani, însă nu găsise echipa potrivită pentru a o pune în aplicare şi pentru a avea impactul dorit.
„Am plecat de la premisa că cea mai valoroasă promovare a oraşului este realizată de către