"Cartita" Varvara, primul echipament de sapat tuneluri pentru metrou - Tunnel Boring Machine (TBM), a fost pus miercuri in functiune de pe santierul viitoarei statii Academia Militara, parte a Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei. In prezenta premierului si a Ministrului Transporturilor, TBM-ul a inceput lucrarile de forare, iar primele inele ale tunelului de metrou au fost deja instalate. TBM-ul va avea de forat un tunel de peste 4 km ce, potrivit autoritatilor, va fi gata la mijlocul anului viitor, iar tronsonul de metrou din Drumul Taberei pana la statia Eroilor 2 ar urma sa fie pus in functiune in 2016.
Vezi mai jos un video si o fotogalerie cu punerea in functiune a TBM-ului Varvara, instalarea primelor inele de tunel si cu viitoarea statie de la Academia Militara
Miercuri a fost pus in functiune primul echipament de sapat tuneluri de pe santierul metroului din Drumul Taberei. Denumit "Varvara", TMB-ul coborat pe santierul statiei Academia Militara inca din toamna trecuta, si-a inceput misiunea cu o intarziere de mai bine de jumatate de an - autoritatile sperau ca punerea in functiune sa se faca in luna martie, insa reducerea drastica a bugetului a stricat planurile.
Celalalt utilaj de forare, "Filofteia", va fi pus si el in functiune in perioada urmatoare.
Potrivit specialistilor, odata pornite, utilajele de forare nu mai pot fi intoarse, iar avansul va fi de circa 20 de metri pe zi.
FOTOGALERIE Viitoarea statie de metrou Academia Militara "Utilajele nu se mai opresc pana nu termina de sapat tunelurile. Vom supraveghea cu atentie aceste lucrari pentru ca termenele sa fie respectate. Am cerut constructorului sa se asigure ca traficul la suprafata va fi redat conform planificarii, la finalul anului viitor", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Potrivit programului de lucrar