Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au transmis un memoriu prin care semnalează problemele grave din Portul Constanţa şi solicită abordarea directă a deficienţelor constatate în actul de administrare a companiei. Între timp, oficialii de la Palatul Victoria se pregătesc să-l cadorisească pe primarul Radu Mazăre cu un pachet semnificativ de acţiuni la Portul Constanţa.
În ultima perioadă, ele două organizaţii au transmis ministerului mai multe sesizări legate de activitatea porturilor de la Marea Neagră, însă acestea nu au fost luate în considerare. Operatorii portuari vor să atragă atenţia şi asupra unor posibile efecte negative ale transferului Portului Constanţa de la minister la autorităţile locale.
Primarul Constanţei, Radu Mazăre, insistă de circa un an asupra acestui transfer. Insistenţele sale par să aibă rezultate în condiţiile în care premierul Victor Ponta a declarat, săptămâna trecută, că „o parte din acţiuni vor fi listate, iar restul vor fi împărţite în mod egal între Primărie şi Guvern, dar vreau cât mai multă implicare a capitalului privat pentru a avea capacitatea de investiţii“ (!). Ponta a precizat că în adoptarea acestei decizii este vorba despre „autoritatea locală, care este normal să aibă un cuvânt important de spus în dezvoltarea portului“.
În prezent, statul prin Ministerul Transporturilor deţine 60% din acţiuni, Fondul Proprietatea 20%, iar primăria Constanţa 20%.
Acţiuni împotriva intereselor statului
„O astfel de măsură ar putea avea drept efect o imixtiune sporită a factorului politic în deciziile administraţiei portuare, ceea ce ar putea conduce la o instabilitate economică şi la o scădere a încrederii investitorilor români şi/sau străini în mediul de afaceri românesc în ansamblul sau", se arată în memoriile citate. Altfel spus, transferul la autori