Umor fin, umor negru, băşcălie, poante bune sau proaste - sunt oameni care au făcut un job din asta. Nu este vorba de a spune glume, ci de a crea materiale, care necesită "muncă multă".
Presa de satiră, al cărei principal scop este de a mai descreţi frunţile, este un element vechi al mass mediei româneşti. În replică la săptămânalele şi revistele de profil, au apărut şi site-uri specializate.
Foşti jurnalişti sau bloggeri au pus la punct site-uri precum Trombon, Daily Cotcodac şi Times New Roman, care au prins destul de bine internauţilor dornici, în special, de o poantă bună.
Cum s-au apucat de treabă? Câştiga ceva din asta? Sunt întrebări la care ne-au răspuns, în stilul lor caracteristic, Livia Floricel (Trombon.ro), Julius Constantinescu (Daily Cotcodac) şi Dan Panaet (Times New Roman).
Înfiinţat în 2007 sub numele de times.ro, actualul Trombon este un site de divertisment, parodii şi pamflete, care se doreşte a fi o replică la media tradiţională. Livia Floricel, Ionuţ Foltea şi Radu Călin sunt "tromboniştii" de serviciu care vin în fiecare zi cu pamflete, dar şi cu "ştiri pe bune".
Daily Cotcodac este un proiect iniţiat în martie 2009 de jurnalistul Julius Constantinescu, care a reuşit să adune câţiva bloggeri cunoscuţi. Un an mai târziu, în martie 2010, Daily Cotcodac a câştigat marele premiu - "Cel mai popular blog al anului" - la premiile Roblogfest. Întrebat cum funcţionează site-ul, având în vedere faptul că fiecare scrie de acasă, Julius a spus râzând "când e de scris repede un text, nu suntem nici unul. Dacă dă careva o bere, suntem cel puţin zece".
Times New Roman se defineşte ca un site de "umor voluntar" care îşi propune să se delimiteze de tot ce există pe piaţa de profil. Cei patru care au transformat fontul Times New Roman în divertisment sunt Dan, Călin, Adi şi Ovi.
De ce un site de umor şi nu unul de inves