Tehnica răsucirii hârtiei, pentru a obţine obiecte de artă, a fascinat-o pe tânăra care a devenit, în scurt timp, o adevărată artistă.
A lucrat pe timpul facultăţii în învăţământul Waldorf, care reprezintă o alternativă la învăţământul tradiţional, chiar dacă este parte intergrată a învăţământului de stat. Prin pedagogia Waldorf se urmăreşte şi dezvoltarea simţului artistic al copilului. „Atunci mi-am dezvoltat şi eu această latură pentru că făceam cu cei mici tot felul de obiecte de artă. Din 2004 am început să lucrez în activităţi creative în cadrul ONG-ului Caritas, unde mă ocup de asistenţă socială. Aici am continuat să fac mici obiecte de artă cu scopul strângerii de fonduri. Am învăţat să lucrez după tehnica şerveţelului, am turnat şi pictat forme de ipsos, am creat magneţi de frigider, am făcut tablouri şi am ornate vase de ceramică", povesteşte Lucia.
În urmă cu doi ani a rămas însărcinată şi a fost nevoită să stea foarte mult timp la pat. S-a gândit să încerce o tehnică nouă, despre care nu ştia nimic. A căutat pe internet şi a început să folosească tehnica quilling, prin care se obţin obiecte de artă prin răsucirea hârtiei. „Am cumpărat dintr-un magazin din Braşov un set, cam rudimentar, cu ajutorul căruia lucram împreună cu fetiţa mea cea mare, care are şapte ani. La început am făcut tablouri de Paşte, apoi tot felul de felicitări şi decoraţiuni pentru brad. De o jumătate de an am început să fac şi bijuterii", spune braşoveanca.
Instrumente rudimentare
Tehnica este una „foarte migăloasă" după cum recunoaşte chiar Lucia. Partea cea mai dificilă a fost să facă rost de instrumente moderne, pentru a-şi face munca mai uşoară. „La noi sunt instrumente rudimentare. Eu am căutat pe internet un set profesional şi l-am comandat. Apoi mi-am confecţionat şi eu câteva ustensile. Este greu să lucrezi cu hârtie pe care o tai în fâşii de 2-3 milimet