Interiorul și portbagajul sunt enorme, precizia execuţiei fiind la calitate Megane. Testul ne-a relevat că Renault Fluence poate fi cu succes unica maşină a unei familii numeroase, dar şi alegerea corectă pentru flote. Dincolo de numele care evocă liniile fluide ale caroseriei, Fluence reprezintă practic urmaşul lui Megane II sedan. Preia multe elemente tehnice de la noul Megane hatchback, dar şi din alianţa Renault-Nissan, tocmai pentru a beneficia de cel mai bun mix de soluţii care să-i asigure un preţ competitiv şi o robusteţe sigură.
Cât de confortabil?
Marele câştig la interior, comparativ cu Megane hatchback îl resimt pasagerii de pe locurile posterioare. Cei 6,2 centimetri adăugaţi la ampatament degajă un spaţiu foarte amplu la nivelul genunchilor. De altfel, Renault Fluence are printre cele mai bune valori interioare de habitabilitate din segment.
Singura deosebire se regăseşte la nivelul planşei de bord, unde indicatoarele digitale ale vitezometrului, combustibilului şi lichidului de răcire au fost înlocuite cu unele analogice.
Din punct de vedere al volumului de depozitare, habitaclul lui Fluence excelează cu peste 23 de litri din care un torpedou enorm, de 9 litri. Dar chiar şi aşa, se resimte lipsa unor compartimente dedicate sticlelor de 0.5 litri sau micilor obiecte personale.
De altfel, mufele pentru auxiliare devin complet inaccesibile în cazul în care se depozitează o doză de suc în suportul din faţa lor. Ajungând la portbagaj, găsim o valoare excelentă de 530 de litri, cu un acces uşor, dar fără un locaş special pentru a prinde capacul cu mâna când se închide, evitându-se astfel eventuala murdărie din zilele ploioase.
Cum merge?
Am condus motorul cu benzină de 1.6 litri şi 110 CP, respectiv dCi-ul de 1.5 litri şi 105 CP. Primul dintre ele este un mo