Evoluţia slabă a industriei media din ţara noastră şi pierderile consistente ale postului TV i-au făcut pe turcii de la Dogan Media să se gândească la retragerea din România. Potrivit informaţiilor obţinute de „Adevărul“, turcii au desemnat deja o companie care să se ocupe de căutarea unor cumpărători pentru Kanal D.
Pierderile în care s-a adâncit compania ce operează licenţa Kanal D în România i-au determinat pe turcii de la Dogan Media să scoată la vânzare postul de televiziune la numai trei ani de la lansare.
Potrivit informaţiilor „Adevărul", şefii televiziunii au desemnat Raiffeisen Investments să se ocupe de identificarea potenţialilor cumpărători. Raiffeisen Investments este o divizie a băncii Raiffeisen care se ocupă de vânzări şi achiziţii. Surse din interiorul companiei au declarat pentru „Adevărul" că discuţiile sunt în stadiu incipient şi că este cale lungă până la o posibilă tranzacţie. Aceleaşi surse spun că încă nu s-a stabilit cât valoarează Kanal D şi că va fi luată în considerare cea mai mare ofertă de pe piaţă.
Cine va cumpăra?
Rămâne de văzut cât va însemna „cea mai mare ofertă", având în vedere vremurile dificile prin care trecem. Potrivit unor surse din interiorul postului TV, turcii ar fi investit aproximativ 70 de milioane de euro din 2007, de la intrarea lor pe piaţa românească, şi până în prezent. La momentul respectiv, Dogan a investit bani grei.
Printre investiţii se numără cheltuielile cu drepturile pentru difuzarea câtorva opţiuni din Liga I, cu aducerea grupului Vacanţa Mare şi a unei părţi din echipa care făcea serialul „La bloc" . La acestea se adaugă şi investiţia de două milioane de euro în reality-show-ul „Rătăciţi în Panama", care a fost un eşec în audienţă.
Climatul economic din ultimii doi ani nu i-a favorizat deloc. Postul este printre puţinele care au înregistrat pierderi chiar mai m