Cum ar fi sa iti asezi ochelarii pe nas si sa il vezi pe Bono de la U2 la un metru jumate in fata ta, parca iesind din ecran? Prima impresie este aceea ca, daca intinzi mina, ai putea sa dai noroc cu el. Daca ar fi sa faci o comparatie a senzatiei pe care o pereche de ochelari cu o lentila rosie si cu una verde poate sa ti-o transmita, atunci gindeste-te la filmele SF in care era prezentata ideea de holograma (de la Star Wars pina la orice altceva iti doreste inima).
Ei bine, tehnologia se numeste cinema 3D. Ei bine, daca Iron Man este unul dintre filmele cele mai recente care, in Statele Unite, a rulat in 3D, publicitarii pregatesc reclame pe masura filmelor rulate. Cum creezi 3D-ul? in principiu, simplu daca e vorba de animatii. Mai complicat e pentru pelicule, cita vreme trebuie sa se filmeze cu doua camere, iar postprocesarea nu e tocmai un lucru usor.
Prezentarea Screen Advertising World Association (SAWA) a inceput cu un clip de vreo cinci minute cu imagini dintr-un concert U2. Practic, un videoclip 3D pentru piesa Vertigo cintata live. Alte prezentari? O reclama pentru un eveniment aviatic produs de RedBull, primul spot 3D comercial din lume pentru o bere portugheza (Portugalia este pe locul doi, dupa UK, ca numar de cinematografe 3D) o reclama la Vodafone realizata in 3D (strict pentru salile de cinema - sigle mici Vodafone transformindu-se in floricele de porumb) si, nu in ultimul rind, un fragment din filmul “Calatorie spre centrul pamintului”, ce urmeaza sa fie lansat pe 16 iulie in cinematografele americane.
In contextul publicitatii din salile de cinema, reprezentantii companiilor invitate au aratat ca procentajul de retinere a brandurilor prezentate este de peste 70%, ceea ce face din reclamele 3D o noua tinta. E drept, inca nu se poate aplica in România, cita vreme românii au pierdut cultura filmelor prezentate pe un ec