Fundaţia World Vision România a lansat astăzi, la Muzeul de Etnografie al Transilvaniei din Cluj – Napoca, „Târgul de la sat”, prima platformă online gratuită destinată promovării meşterilor populari –www.targuldelasat.ro, realizată în cadrul proiectelor „Atelierul de meşteşuguri”.
Obiectivul platformei “Târgul de la sat” este să prezinte celor pasionaţi de arta popularӑ obiecte autentice de artizanat românesc, lucrate de beneficiarii proiectelor Atelierul de meşteşuguri. În lipsa costurilor asociate vânzării directe (transport, închiriere spaţiu, taxe de expunere etc), artizanatul tradiţional devine mult mai accesibil. Totodată, demersul nostru vine în sprijinul meşterilor aducând produsele acestora în apropierea unei pieţe largi şi ajutându-i să îşi crească notorietatea. “Viziunea noastră pe termen lung pentru catalogul “Târgul de la sat” este ca acesta să devină puntea de legătură între meşterul din mediul rural, până acum anonim şi greu de găsit, şi iubitorii de artă populară din oraşe”, spun reprezentaţii asociaţiei.
Cum ajuns meşterii pe site
Înscrierea în catalog este gratuită şi deschisă în continuare tuturor meşteşugarilor, indiferent de meşteşugul practicat, care locuiesc în mediul rural, în regiunile Sud – Vest Oltenia şi Transilvania de Nord, respectiv în aria de desfăşurare a celor două proiecte “Atelierul de meşteşuguri”. Înscrierile se fac online şi la Centrele de Informare şi Consiliere pentru Meşteşugari deschise la sediile World Vision din Cluj şi Vâlcea şi la liceul UCECOM din Craiova.
Expoziţii
Concomitent, am dat startul unei serii de zece expoziţii de obiecte meşteşugăreşti care vor fi organizate în lunile de iarnă în Transilvania de Nord.
Cele zece expoziţii vor fi la dispoziţia iubitorilor de artă populară, în perioada 15 octombrie 2013 – 15 martie 2014, în pensiuni din judeţel