Grup Feroviar Român anunţă, într-un comunicat, că a înaintat vineri, 11 octombrie, o cerere oficială către ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, prin care solicită „implicarea directă şi urgentă a ministrului, în vederea evitării unui eşec al privatizării CFR Marfă, care în acest moment pare iminent“. GFR are în vedere „neîndeplinirea de către vânzător a obligaţiilor pe care şi le-a asumat în acest proces, până în prezent“.
În calitate de cumpărător de bună credinţă, Grup Feroviar Român consideră că „atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român“.
Cu toate acestea, „GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eşecul unei licitaţii care ar afecta negativ mediul economic şi ar descuraja investiţiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susţinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situaţii“, precizează compania privată.
„Motivul unui anticipat eşec“
GFR consideră că, în acest moment, „Comisia de Privatizare invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin“.
Mai mult, „modul în care membrii Comisiei de Privatizare au înţeles să-şi îndeplinească responsabilităţile este o dezamăgire pentru un investitor care a intrat în această licitaţie cu seriozitate şi profesionalism şi cu dorinţa de a investi într-o companie cheie pentru economia românească“.
Tranzacţia nu se poate încheia fără respectarea condiţiilor
GFR doreşte să precizeze clar, potriv