Furturile de materiale de la calea ferată au atins un record exact la 29 iulie, când România politică trepida în febra referendumului. Din datele comunicate de CFR pentru ziaruldeinvestigatii.ro, „în ziua referendumului a avut loc o sustragere importantă, la km 56+800 al magistralei 800 Bucureşti-Constanţa, între staţiile Săruleşti şi Lehliu“.
În acea zi de duminică, „au fost şi conaţionali de-ai noştri care nu şi-au pus întrebări existenţiale despre cum va arăta peisajul politic în următorii ani. Şi-au frecat mâinile de bucurie şi şi-au spus «Deci, să trecem la treabă». La treabă, adică la furat elemente de automatizare, semnalizare şi siguranţa circulaţiei de la calea ferată. Mai ales că zona de siguranţă feroviară din jurul şinelor devenise sat fără câini, de vreme ce, potrivit Ministerului Administraţiei şi Internelor, mai mult de jumătate din forţele de ordine ale României au fost însărcinate cu supravegherea procesului electoral. Filtrele poliţiştilor au fost amplasate pe şosele, şi nu pe calea ferată, pentru că, nu-i aşa?, turismul electoral se face cu microbuzul sau autocarul, nicidecum cu trenul“, notează jurnaliştii de la ziaruldeinvestigatii.ro.
Zona fierbinte: Săruleşti-Lehliu
Pe măsură ce se apropia data referendumului, s-a înteţit şi numărul de furturi de la calea ferată, după cum reiese din datele puse la dispoziţia redacţiei ziaruldeinvestigatii.ro de către oficialii CFR SA - compania responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare. Mai mult, „în ziua referendumului, 29 iulie, a avut loc o sustragere importantă, la km 56+800 al magistralei 800 Bucureşti-Constanţa, între staţiile Săruleşti şi Lehliu“.
De altfel, cele mai multe furturi s-au produs pe această magistrală, profitându-se de faptul că în Bărăgan aşezările omeneşti pot fi numărate pe degete.
Întâi la locale, apoi la referendum
Potrivit sur