Calitatea rulării şi dotarea standard sunt atuuri care-i permit maşinii să concureze cu celelalte modele din segment. Deşi pare un facelift, acest Swift este complet nou şi foarte bine pregătit. Apreciem evoluţia maşinii şi dărnicia echipării de serie.
Designerii Suzuki au preferat să nu-şi tocească prea mult creioanele şi au rotunjit pur şi simplu vechiul model. Însă doar designul nu a fost revoluţionat, pentru că Swift este - în ciuda primei impresii - o maşină complet nouă, realizată cu mare grijă, ce aduce o grămadă de îmbunătăţiri. Iar asta începând chiar cu dimensiunea.
Interior inspirat
Deşi nu o arată, lungimea a crescut cu nouă centimetri, ampatamentul cu cinci centimetri, iar lăţimea 0,5 cm. Per total, nu sunt valori mari, dar vizual pare mai mult. Swift are acum un look mai puternic, de maşină împlinită. Şi chiar aşa este. Interiorul a fost gândit extraordinar de bine şi pus în practică la fel de inspirat. Ce înseamnă asta? Că îţi găseşti repede poziţia de condus, butoanele sunt acolo unde trebuie, cu excepţia celui care comandă computerul de bord, iar materialele sunt solide şi bine asamblate, fără a avea pretenţia de a-şi depăşi condiţia. Ne-a uimit pur şi simplu echiparea standard a versiunii GS, testate: scaune încălzite, cruise control, aer condiţionat automat, ESP, keyless, volan îmbrăcat în piele şi airbag pentru genunchiul şoferului sunt echipemante pe care le găseşti cu greu la un model de clasă mică. Dar la fel de atent trebuie să drămuieşti bagajele pentru a încăpea în cei 211 litri ai portbagajului. Poate ar fi fost bună o banchetă culisabilă, care să degajeze ceva loc în plus, dar aceasta rămâne la stadiul de dorinţă.
Nici pe locurile din spate nu te prea lăfăi la drept vorbind, ba chiar se stă cam înghesuit. Şi, atenţie când închideţi hayonul: copertina portbagajului nu basculează şi ea în jos, deci t