Lucrurile au devenit foarte clare, după ce procurorii din Muntenegru au prezentat datele din ”cutia neagră” a autocarului morții.
Anchetatorii care adună probe în acest caz au reușit să obțină cel mai important element al anchetei judiciare: citirea datelor din tahograful autocarului căzut în prăpastie. Tahograful este un fel de ”cutie neagră” a autocarelor și camioanelor, dispozitiv care înregistrează informații esențiale despre vehicul.
În cazul accidentului din Muntenegru informația cea mai prețioasă era viteza de circulație a autocarului.
Procurorul de caz, citat de presa din Muntenegru, a precizat astăzi că tahograful autocarului a înregistrat o viteză de 80 de kilometri pe oră la momentul producerii accidentului. Aceeași sursă a indicat faptul că pe sectorul de drum unde s-a petrecut accidentul era o restricție de viteză de 40 de kilometri la oră.
Așadar, autocarul morții circula cu dublul vitezei legale pe o porțiune de drum extrem de periculoasă, la ieșirea dintr-un tunel. Cu tot respectul pentru drama familiei șoferului decedat, cifra înregistrată de tahograful autocarului expune inconștiența incredibilă a celui aflat la volan și răspunde tuturor semnelor de întrebare legate de cauzele producerii acestei tragedii.
Nimic nu poate să fie mai important și relevant în mecanismul producerii accidentului decât faptul că autocarul rula cu dublul vitezei legale. Imaginați-vă un autocar care gonește cu 100 de km/h într-o localitate sau cu 180 km/h în afara localităților, pe drum drept, pentru a înțelege gravitatea situației.
Ghinionul celor 18 români care și-au pierdut viața într-un mod atât de violent a fost să se afle într-un autocar condus de un șofer total iresponsabil și complet lipsit de respect pentru legea rutieră. Un ”șmecher” din categoria celor care populează șoselele României.
@N_