Pe drumurile înmuiate de ploaie ale Toscanei, cu prilejul lansării internaţionale a modelului Mazda2, am putut constata că mai mic nu e neapărat mai rău. Dimpotrivă. Sursa: Fotografii: Mazda
Ai observat cum ma-şinile care se vindeaupentru ca eraumici au devenit, înultimii ani, tot maimari? Ai remarcat căproducătorii mizează tocmai peaceastă tendinţă atunci când îşipromovează noile creaţii?
Pe vremuri, o maşină mică erasoluţia firească pentru traficulaglomerat din marile oraşe. Acum,aceeaşi maşină, între timp multmai mare, trebuie să fie comodă,sigură şi încăpătoare ca o limuzinădacă se poate, dar nu numaipentru tine, ci şi pentru familia ta,pentru un număr considerabil deprieteni şi, evident, pentru oricetransport domestic.
Cu 100 de kilogramemai uşoară
Există şi excepţii. Cum ar fiMazda2. Noua generaţie, recentlansată, este nu doar de o mie de orimai arătoasă ca precedenta, dar şicu aproximativ 100 de kilogramemai uşoară. Fără a fi decât puţinmai scurtă şi mai scundă decâtcutiuţa umblătoare pe care oînlocuieşte, maşina îşi datoreazăsupleţea în primul rând atenţiei pecare constructorul a acordat-oprocesului de fabricaţie.Singurul material mai specialfolosit a fost un aliaj superior deoţel.
Reducerea greutăţii a fostobţinută prin alegerea unor soluţiiconstructive inteligente şi tăiereatuturor elementelor care nu eraucu adevarat necesare.Să nu te gândeşti acum că în urma„dietei“ a rezultat un autoturismrezistent şi interesant ca o cutiede conservă.
Nici vorbă. Mazdadă ca sigur faptul că „2“-ul va obţinecinci stele la testul de siguranţă apasagerilor Euro NCAP. Pe de altăparte, aerul condiţionat, radio-CDul,comenzile electrice ale geamurilorşi oglinzilor, volanul multifuncţional - în funcţie de versiune ,spaţiul interior suficient şi portbagajuldecent, toate sunt la locul lor.
Deşi