Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la înmatricularea maşinilor, înlocuind actuala taxă auto, au declarat surse oficiale, potrivit Mediafax. "Adevărul" vă prezintă care sunt modificările aduse de timbrul de mediu, care înlocuieşte vechea taxă auto, şi care va fi impactul introducerii acestuia pe piaţa auto.
Principalele schimbări aduse de timbrul de mediu indică o ieftinire semnificativă la înregistrarea maşinilor vechi şi foarte vechi (non-euro) şi o scumpire uşoară a înmatriculării de maşini noi. Mai exact, timbrul de mediu vine cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Premierul Victor Ponta a declarat săptămâna trecută că, pentru prima dată, vor exista prime acordate de stat persoanelor care înmatriculează maşini electrice sau total nepoluante.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Toate acestea vor avea ca efect o relaxare fără precedent a presiunii fiscale pe comerţul cu maşini vechi, care va transforma România într-un magnet pentru rablele din mai multe ţări europene, arată specialiştii.