Modelul de teren fabricat la Piteşti a primit trei stele, dintr-un maxim de cinci, la testele de impact Euro NCAP, ca şi celelalte două maşini româneşti evaluate anterior, Sandero şi Logan. Sursa: EURONCAP
1 /.
Primul SUV Dacia a dezamăgit, dar, cel mai probabil, nu a surprins vreo persoană avizată, cu rezultatul obţinut la cea mai recentă sesiune de teste Euro NCAP.
Cu un nivel de siguranţă evaluat la trei stele - dintr-un maxim de cinci - Duster s-a înscris perfect pe linia prestaţiilor mediocre avute, de-a lungul timpului, de modelele producătorului autohton la crash-testele organizate de autoritatea independentă europenă.
Atât subcompactul Sandero, cât şi berlina de clasă mică Logan au obţinut, anterior, acelaşi rezultat, unul care, aşa cum a remarcat chiar evaluatorul, este deziluzionant, prin prisma faptului că Renault, regia franceză care deţine Dacia, a încolonat nu mai puţin de nouă modele de cinci stele.
Dusterul a fost codaşul celui mai recent lot de autoturisme cercetate de Euro NCAP, întrecut fiind şi de primul model electric testat vreodată, Mitsubishi i-MiEV - notat cu patru stele (calificativ atribuit apoi şi versiunilor comercializate de Citroen, respectiv, Peugeot - C-Zero şi iOn).
Potrivit raportului întocmit de Euro NCAP la finalul evaluării, Dacia Duster este o maşină care oferă o minimă asistenţă şoferului - lipsesc din dotarea de serie atât ESP-ul, cât şi limitatorul de viteză (avertizorul acustic pentru depăşirea unei viteze prestabilite).
O situaţie interesantă revelată de crash-test: SUV-ul românesc i-ar putea proteja mai bine pe copiii aflaţi la bord (cu vârsta până la 3 ani, aflaţi în scaunul special dedicat lor) decât pe pasagerii adulţi.
Cea mai nefericită situaţie pentru şoferul Daciei Duster a fost identificată în timpul coliziunii cu un stâlp, a