Camioneta D-Max, concurentă cu modelele japoneze Mazda BT50, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara, a fost lansată oficial în România.
Pick-up-ul de dimensiuni medii Isuzu D-Max a fost lansat oficial pe piaţa autohtonă, în cadrul unui eveniment, consumat recent, care a inclus şi un drive-test. D-Max este o camionetă cu cabină simplă (Single Cab), extinsă (Extended Cab) sau dublă (Double Cab), benă încăpătoare, tracţiune 4x4 (şi 2x4) şi gardă la sol considerabilă (195-205 mm), destinată activităţilor comerciale şi de recreere - în off-road -, după modelul „colegelor” japoneze care activează de vreme bună în România: Mazda BT50, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara.
Fără taxă de primă înmatriculare
Aspectul utilitar îi conferă lui DMax un atu important: deoarece a fost omologat ca vehicul comercial uşor, pick-up -ul nipon este scutit de la plata taxei de primă înmatriculare. Gama de motorizări constă întro pereche de turbodieseluri dezvoltate de Isuzu, unul dintre cei mai prolifici producători de profil la nivel mondial. Motoarele au patru cilindri în line şi o capacitate de 2.5, respectiv, 3.0 litri. Cel mai mic dezvoltă 136 de cai-putere, celălalt – 163 CP, ambele respectă norma de poluare Euro 4.
Toate versiunile sunt disponibile cu o cutie de viteze manuală cu 5Â1 rapoarte. Motorul de 3.0 litri (cabină dublă) poate fi şi echipat şi cu o transmisie automată cu 4Â1 trepte. Pentru activitatea de cărăuşie, cea mai indicată opţiune este DMax simplă cabină, cu o benă încărcabilă de 2,27 metri lungime şi 1,53 metri lăţime. Sarcina utilă variază între 1.140 de kilograme (versiunea 2x4) şi 1.050 de kilograme (versiunea 4x4).
Măgăruşul şi virilul
Dacă modelul „Single Cab” are un look mai degrabă umil, de măgăruş credincios care nu oboseşte niciodată, modelul cu dublă cabină, cu u