Directorul "Paco Prod Serv" din Focsani, desemnat cel mai bun dintre comerciantii romani, declara intr-un interviu pentru HotNews.ro cum a reusit: cu produse de calitate, personal pregatit plus cateva strategii originale de marketing. O parte dintre acestea:cumpararea de bilete la Teatru, "pacalirea" concurentilor, practicarea unui "comert cald". Magazinul fost marele castigator la "Gala premiilor pentru comert traditional" organizata de Revista Piata si Metro Cash&Carry.
Rep: Pe scurt, care a fost evolutia companiei?
Feliciu Paraschiv: Am inceput in 1995, cu o suprafata de 50 metri patrati, cu o cifra de afaceri care nu stiu daca ajungea la 100.000 de dolari. In acea perioada, comertul traditional era intr-o stare confuza.
Toata lumea vindea orice, oriunde, nu era nimic definit, nu era nimic clar. Am reinvestit tot ce am castigat si am ajuns la 3 magazine mari plus unul mic de proximitate, non-stop, castigam undeva la 5 milioane euro pe an si avem aproape 100 de angajati.
Rep: Cum ati reusit aceasta performanta?
Feliciu Paraschiv: Dimineata, trezirea la ora 7, seara, plecarea de la firma la ora 21.00. Acasa, seara, inca vreo 2-3 ore lucru pe calculator. Foarte multa munca. Apoi, conteaza mult ceea ce facem noi si eu numesc "comert cald": angajatii firmei cunosc clientii si le ofera tot timpul sprijin.
Ceea ce se intampla la marii retaileri eu numesc 'comert rece'... in hipermarketuri, nu te baga nimeni in seama! Mai este ceva: atitudinea managerului general se transmite si angajatilor. Daca reusesti sa transpui efervescenta ta personala in business, acesta incepe sa aiba succes.
Rep: Care sunt secretele?
Feliciu Paraschiv: Grija fata de client, curatenie, preturile, dar mai ales imaginea. In cadrul unei promotii, am cumparat toate biletele la loja, la teatrul municipal, pentru un