Cu ani de experienţă, timişoreanca a început ca profesoară de franceză, iar acum este inspector pentru alternative educaţionale şi învăţământ particular.
PROFIL
Născută. 4 iunie 1952, Timişoara
Educaţie. Facultatea de Filologie, Universitatea de Vest
Experienţă. 33 de ani în învăţământ
Familie. Divorţată, are o fiică
Medicina a fost prima pasiune a Marianei Bândea, însă circumstanţele au făcut ca acea cale să nu mai fie urmată.
„În liceu îmi doream să fac medicină, însă pentru că nu mi-a plăcut chimia, sau mai mult nu mi-a plăcut profesoara de chimie, am hotărât să fac filologie. Am terminat facultatea în 1976, cu specializare în limbile franceză şi rusă, iar de atunci am intrat şi în învăţământ. Primul post a fost în mediul rural, la şcoala din Brestovăţ, unde am stat cinci ani. Am lucrat cu plăcere şi îmi aduc aminte cu plăcere de acei ani”, a povestit actualul inspector şcolar.
Primul „contact” cu alternativele educaţionale a avut loc acum aproape 20 de ani. „În 1991 am făcut cunoştinţă cu pedagogia Freinet, la un stagiu de perfecţionare sub egida ministerului, la care au fost invitaţi profesorii de franceză. Această pedagogie nu se adresa strict profesorilor de franceză. Este practicată în Franţa de la începutul secolului precedent şi care pe mine personal m-a atras. M-a atras producerea unei motivaţii a elevilor în procesul învăţării şi că promovează cooperarea între cadrele didactice”, şi-a amintit Mariana Bândea.
Experienţă în alternative
Din 1981, profesoara de franceză lucrează la Palatul Copiilor, la „Cercul de Cultură şi Civilizaţie Franceză“, unde a avut ocazia să pună în aplicare metode de educaţie alternativă, în particular pedagogia Freinet. „În 1993 s-a constituit Asociaţia Română pentru o Şcoală Modernă, asociaţie care are drept scop promovarea pedagogiei Freinet în