Specialiştii în publicitate cred că o comparaţie între consumatorii de droguri şi vaci nu este o modalitate bună de a schimba percepţiile.
Prefectura Bucureştiului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor au lansat o campanie menită să atragă atenţia asupra consumului de etnobotanice. Mesajul este neconvenţional: „Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume".
Ideea a pornit chiar de la prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaei. „Tinerii fiind cei mai expuşi la aceste etnobotanice, am decis să facem o campanie mai puţin convenţională. Chiar dacă este mai dur, mesajul trebuie să fie un semnal de alarmă pentru aceşti tineri". Atănăsoaei nu crede că mesajul campaniei este jignitor pentru cei tineri. Campania îi vizează pe cei cu vârste între 15 şi 35 de ani şi rulează timp de şase săptămâni.
Ce spun publicitarii?
Sorin Predescu, director de creaţie la Candiso, apreciază iniţiativa instituţiilor publice, însă nu e deloc impresionat de campanie. „Comparaţia cu o vacă este în sine un mesaj jignitor, mai ales că etnobotanicele s-au găsit legal pe piaţă! De ce un consumator de etnobotanice, care a cumpărat legal produsele, este comparat cu o vacă şi un fumător obişnuit nu?", a mai spus Predescu.
La rândul său, Sorin Psatta, Integration Communication Director al grupului de comunicare BBDO, se întreabă: „Se doreşte «ruşinarea» clientului dealerilor prin compararea sa, degradantă, cu o vacă? Sper să nu fie asta, pentru că ar demonstra o crasă ignorare a psihologiei consumatorului de droguri, fie ele uşoare şi legale".
Psatta mai spune că afimaţia „în viaţă meriţi tot ce-i mai frumos" este atât de jalnică „încât cred că nici măcar politicienii nu îl vor folosi în campaniile electorale".