Intrarea prea abruptă a managerilor privaţi în „viesparul“ afacerilor de partid de la CFR i-a deranjat extrem de rău pe oficialii Ministerului Transporturilor, care au determinat demisia în bloc a conducerii executive.
Pentru a curăţa bugetul statului român de diverşii dăunători care-i dau tot felul de găuri, Fondul Monetar Internaţional a recomandat Guvernului de la Bucureşti să numească manageri privaţi, independenţi politic, la companiile publice din industrie, transporturi şi energie. Reţeta pare simplă, la prima vedere (privatul independent opreşte hemoragia financiară şi nu cheltuieşte resursele decât exclusiv pentru redresarea şi dezvoltarea întreprinderii), dar s-a dovedit a fi extrem de complicată în mediul economico-politic
de la noi.
Cel mai bun exemplu în acest sens este „telenovela“ managementului privat de la CFR SA. La doar două luni după desemnarea ca director general al companiei, Dimitris Sophocleous a fost nevoit să-şi dea demisia, în urma respingerii unui plan de administrare care a deranjat de sus până jos Ministerul Transporturilor. Omul a luat de bune principiile recomandate de FMI şi a încercat să oprească hemoragiile financiare ale CFR, să îndepărteze diverşii dăunători ai afacerii şi să direcţioneze resursele către redresare şi dezvoltare – cel puţin, aşa a declarat de câte ori a ieşit în public. Imediat după primele acţiuni concrete de „deratizare“ s-a trezit însă în mijlocul unui viespar, al unor încrengături şi sforării politice greu de ghicit dinafara sistemului.
Mai mult sau mai puţin oficial, Dimitris Sophocleous a fost demis din funcţia de director general al CFR la presiunile ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, după ce acesta a fost extrem de deranjat de planurile „îndrăzneţe“ ale grecului venit în ianuarie la conducerea companiei feroviare de stat.
Surse apropiate si