Cel mai de succes serial german al momentului a adus în atenţia opiniei publice domeniul secret al agenţiilor de alibi, unde clienţii sunt ajutaţi să îşi creeze şi să îşi menţină vieţi duble.
Conform unui reportaj al publicaţiei Der Spiegel, există trei mari agenţii de acest tip în Germania, unde clientului i se pune la dispoziţie o adevărată fabrică de minciuni pentru ca acesta să îşi poată menţine o viaţă dublă, fie pe plan personal, fie profesional.
Patronul uneia dintre aceste agenţii, Patrick Ulmer a discutat cu jurnaliştii germane despre implicaţiile acestor afaceri, declarând că cererile s-au diversificat foarte mult în ultimii ani.
Ulmer conduce o agenţie specializată în fabricarea unor alibiuri. Clienţii lui pot achiziţiona atât minciuni mici, precum SMS-uri care să îi scoată dintr-o încurcătură, cât şi adevărate alibiuri complexe, sub forma unor pachete de asistenţă în gestionarea unei vieţi duble. Patronul german susţine că afacerea sa este la fel de normală ca şi altele, cum ar fi o firmă de taxi. Clientela sa este formată atât din bărbaţi, cât şi femei, în egală măsură. Majoritatea provin din sudul Germaniei şi Austria, regiuni mai conservatoare, unde aparent contează foarte mult să ţii un secret.
„Tot ce trebuie să facă un client este să deschidă uşa, restul este rezolvat de noi“, spune Ulmer. Preţul pachetelor de alibiuri variază în funcţie de volumul de muncă pe care îl implică, ajungând la câteva mii de euro. Serviciile mai mici au însă un preţ standard: un SMS costă 9 euro, o adresă de email 59 euro pe lună, sau rezervarea unei vacanţe, 89 euro.
Ulmer a adăugat recent şi un serviciu de maşină, unde consumă kilometrajul maşinii unui client. Acest lucru este util, de exemplu, pentru cineva care trăieşte în Stuttgart şi susţine că trebuie să meargă constant în regiunea Ruhr ca să lucreze, dar de fapt merge doar până în Man