După ce Bechtel a renunţat la şase tronsoane din proiect, oficialii de la Transporturi nu au niciun plan concret pentru finalizarea autostrăzii dintre Braşov şi Borş. Saga Autostrăzii Transilvania a ajuns la un nou episod. Constructorul american se ţine de cuvânt şi pleacă în 2013, dar fără a finaliza lucrarea.
„Un rezultat favorabil statului român". În aceşti termeni descrie Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, acordul la care a ajuns statul român cu gigantul Bechtel. Concret, americanii încasează aproape toţi banii pentru care au venit în România în 2004 şi ne lasă să terminăm cum putem aproape trei sferturi din cei 413 kilometri ai Autostrăzii Transilvania. Potrivit lui Boagiu, proiectul estimat în urmă cu şapte ani la 2,2 miliarde de euro s-a concretizat în construcţia a 54 de kilometri şi într-o cheltuială de 1,25 miliarde de euro.
Noul acord dintre statul român şi Bechtel mai prevede că americanii vor mai construi până în 2013, la un preţ de 6,9 milioane de euro pe kilometru, încă 64 de kilometri între Borş şi Suplacu de Barcău, dar şi că vor primi restanţe de circa 90 de milioane de euro.„Ministerul Transporturilor va asigura finanţarea continuă pentru execuţie până în anul 2013. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va asigura la timp autorizaţiile corespunzătoare necesare execuţiei", confirmă înţelegerea şi reprezentanţii Bechtel.
Rămân astfel şase tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, ce totalizează aproape 300 de kilometri, pentru care se vor organiza licitaţii şi vor fi desemnaţi noi constructori. Oficialii de la Transporturi estimează că, ţinând cont de relief şi de complexitatea lucrărilor, vor plăti aproximativ 7,3 milioane de euro pe kilometru, însă nu menţionează care este bugetul pe care îl vor aloca exproprierilor şi care este termenul pentru finalizarea lucrărilor. Conform calculelor „Adevăru