În era internetului, utilizatorii pot ajunge să se identifice cu pseudonimul folosit pentru a comunica instantaneu sau pentru a intra în reţelele de socializare. Sursa: Adi Pîclișan
Nu toată lumea de pe on-line are 15 ani. Vârsta medie a utilizatorilor depăşeşte frecvent pragul de 30, însă ceea ce au toţi în comun este alegerea unui pseudonim, al unui nickname, pe care îl folosesc pentru socializare.
Mai mult, cunoaştem oameni cu aşa de multe nickname-uri încât trebuie să le ţină inventarul separat, riscând alt fel să le încurce şi să acceseze cu cel nepotrivit cine ştie ce site. Pentru internet banking ai nevoie de un nick, pentru mailul personal - de altul, şi de unul pentru relaţionarea la serviciu.
Fantezia o poate lua razna când vine vorba despre canalele sociale (chaturi, Facebook, diverse forumuri) unde, adesea, nickname-ul ajunge să spună foarte multe despre posesor, chiar dacă e, aparent, foarte departe de numele real.
Un ideal al omului de la tastatură
Toţi „userii” de pe net au un nickname. Există tentaţia să crezi că acesta îl reprezintă pe posesor. Studiile arată însă că realitatea este la polul opus: nickname-ul este un ideal al omului de la tastatură şi dezvăluie doar cum ar vrea acesta să fie.
Conf. univ. dr. Aida Todi, de la Universitatea Ovidius din Constanţa, a realizat o cercetare în care arată tendinţa celor mai mulţi utilizatori de internet de a-şi ascunde identitatea - vârstă, sex, aspect fizic, reşedinţă, profesie, statut social şi matrimonial, religie, naţionalitate -, „pentru a evada într-un univers virtual, creându-şi identităţi noi”.
Despre acelaşi lucru vorbeşte Reza Ghaem-Maghami, managing director la Proximity BBDO Franţa, parte din cea mai apreciată reţea de marketing integrat din lume: identitatea on-line este un alter ego al celei offline. „Foa