Marea Neagră reprezintă la această oră cel mai periculos loc de muncă,din lume ,pentru navigatori,cu excepţioa zonelor de piraterie şi a celor de război. Sursa: Feri Predescu
Constatarea aparţine inspectorilor Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF)care timp de trei zile,au coordonat cel mai amplu control în toate porturile din ţările riverane Mării Negre,pentru a verifica standardele de siguranţă la bordul navelor.In România au participat la inspecţii reprezentanţi din partea Autorităţii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor, Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Inspectoratului ITF Romania.
Reprezentantul ITF în România Adrian Mihălcioiu,care astăzi a prezentat rezultatul controlului, spune că ”practicile din Marea Neagră sunt mai mereu în afara regulilor internaţionale, navele sunt foarte vechi,media de vârstă este de 33 ani,am găsit în Constanţa o navă veche de 49 ani,nu există poliţe de asigurare pentru acoperirea reală a riscurilor de imbolnaviri, accidente şi decese. Salariile sunt foarte mici şi de foarte multe ori neplătite, se fac foarte multe abuzuri asupra marinarilor.
Angajările de personal fără pregătirea profesională obligatorie şi lipsa siguranţei locului de munca duc deseori la accidente iar desele naufragii ale navelor sunt soldate cu pierderea de vieţi omenesti. Toate acestea sunt ceva obişnuit în aceasta zonă”.Doar 21 din cele 130 de nave inspectate în Marea Neagră îndeplineau condiţiile impuse de Organizaţia Internaţională a Muncii.În portul Constanţa au fost verificate 29 nave cu 366 marinari la bord.Doar 10 nave corespundeau standardelor Convenţiei internaţionale a muncii pe mare.
Cei mai mulţi navigatori ,87%, sunt din ţări noneuropene, sirieni,egipteni, ucrainieni,turci,care acceptă să navige la bordul unor sicrie plutitoare fără contracte de muncă ,fără a şti că au dreptul să li se asigure