Sala Operei Naţionale Bucureşti (ONB) a devenit neîncăpătoare sâmbătă seară la premiera baletului „La Sylphide“. Spectacolul semnat de Johan Kobborg i-a avut ca invitaţi în rolurile principale pe celebra prim-solistă Alina Cojocaru şi pe prim-solistul Baletului Regal din Londra, australianul Steven McRae.
„Trebuie să recunosc, personal am aşteptat acest eveniment dată fiind prezenţa în capul de afiş a minunatei balerine Alina Cojocaru. Este artistul care îmbină graţia cu ingenuitatea, talentul de excepţie cu profesionalismul înalt. Este artistul român care a izbândit! Prin muncă, prin perseverenţă, prin credinţă în propriul destin “, spune criticul de artă Dumitru Avakian, pe blogul său de pe adevarul.ro.
Baletul „La Sylphide“, în două acte, este semnat de Herman Severin Løvenskiold, cu un libret de Adolphe Nourrit şi Filippo Taglioni. Pe lângă balerina Alina Cojocaru, serafică şi graţioasă în rochiţă albă, la spectacolul de sâmbătă seară s-au mai remarcat corpul de balet al ONB şi scenografia Nataliei Stewart din actul al doilea, cu o pădure scoţiană.
„La Sylphide“ este unul dintre cele mai vechi balete, primul la care s-au folosit poantele, în versiunea franceză a lui Filippo Taglioni, în 1832.
Coregraful Johan Kobborg recunoaşte că versiunea sa se bazează pe varianta clasică a coregrafului danez August Bournonville (1805 –1879), care a avut premiera în 1836. Această din urmă versiune s-a transmis din generaţie în generaţie, în timp ce aceea a lui Taglioni a dispărut.
„Marele mesaj, însă, aşa cum îl văd eu, este că o dată ce ţi-ai îndeplinit un vis, el nu mai există. Pentru că devine realitate“, explică Kobborg.
O coregrafie vetustă
„Baletul în sine este o relicvă istorică. Este primul balet romantic al secolului al XIX-lea. S-a păstrat inclusiv coregrafia originală bătrână de peste un secol şi jumătate, coregrafie reluată