BMW X5 este un model impresionant pe hârtie şi impunător pe şosea.
1 /.
Recent, Euro NCAP, organismul independent care evaluează gradul de protecţie oferit de autoturismele comercializate în Europa, a anunţat care sunt cele mai sigure modele testate anul trecut. BMW Seria 5 a fost singura maşină căreia Euro NCAP i-a acordat punctaj maxim pentru unul dintre cele patru criterii de evaluare: nivelul de asistenţă acordat şoferului de sistemele (electronice) de siguranţă prezente la bord.
Tot despre sprijinul oferit celui de la volan, dar şi celorlalţi pasageri, a fost vorba şi în timpul testului efectuat recent cu cel mai reprezentativ model BMW pentru piaţa din România - SUV-ul X5.
Am avut ocazia de a petrece mai bine de 2.000 de kilometri la bordul unui X5 xDrive30d cu facelift - toţi pe drumuri civilizate, în afara ţării. A petrece este cel mai potrivit verb, în acest caz. De la scaunele ergonomice ajustabile pe toate direcţiile posibile, până la internetul cu flux neîntrerupt şi control facil, marele SUV german a corespuns vechii şi destul de consumatei comparaţii cu sufrageria pe roţi.
Puncte slabe? Compartimentarea şi forma portbagajului, care, în ciuda volumului total, a primit cu destulă în dărătnicie bagajele (de iarnă) pregătite de patru persoane. Incapacitatea display-ului sistemului de navigaţie de a-şi ajusta automat intensitatea iluminării, în funcţie de perioada zilei. Sau prezenţa unui pachet de fire viu colorate sub aripile faţă - suficient de la vedere pentru a fi vandalizate în locul opţiunii "clasice", cauciucul.
2010, cu coroniţă
BMW a devenit, în 2010, marca auto premium cu cele mai mari vânzări, în România. Producătorul bavarez a livrat clienţilor locali 1.547 de autoturisme noi. Modelul cu cea mai mare priză la public a fost - se putea altfel? - SUV-ul X5.