S-a schimbat, dar a rămas acelaşi. Povestea celui mai bine vândut model de import continuă prin lansarea unei noi generaţii, pe care am avut ocazia să o testăm în premieră în Turcia.
Cu trei ani înaintea apariţiei Daciei Logan, Renault a lansat o berlină de mici dimensiuni care avea să-i cucerească pe români, Clio Symbol. Versiunea cu portbagaj (în trei volume) dezvoltată pe platforma tehnică a hatchbackului de clasă B de la Renault - care, mai târziu, avea să se numească simplu Symbol - s-a impus, în esenţă, datorită unui portbagaj mare şi a unui preţ mic.
Desigur, clienţii autohtoni au identificat şi alte calităţi, suficient de multe pentru a face din sedanul nu tocmai seducător fabricat în Turcia un hit incontestabil - cel mai bine vândut model de import în România.
De la 7.990 de euro cu TVA
După o carieră de aproape opt ani, vechiul Symbol a intrat in istorie, locul său fiind luat de o nouă generaţie comercializată din această lună şi în România, cu un preţ de plecare de 7.990 de euro inclusiv TVA.
Modelul, dezvoltat pe aceeaşi platformă de Clio II, ca şi predecesorul său, este disponibil în trei versiuni de echipare, Authentique, Expression şi Privilege, iar gama de motorizări oferă două versiuni pe benzină (1.2 - 75 CP, 1.4 - 98 CP) şi două diesel (1.5 dCi - 65 CP, 1.5 dCi - 85 CP).
Echiparea Authentique - de bază - este destinată celor mai puţin puternice motorizări (benzină şi diesel), versiunea Expression poate fi comandată cu toate cele patru propulsoare, în timp ce varianta Privilege vine doar cu motoarele de 85 şi 98 de cai-putere. Dintre cele 12 culori de caroserie, 9 sunt metalizate. Renault oferă o garanţie de trei ani sau 100.000 kilometri pentru noul model.
Bine dotat în echiparea de top
Echiparea de bază (Authentique) se remarcă doar prin prezenţ