Numărul solicitărilor de taxi la comandă efectuate de pasagerii sosiţi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a crescut în mod constant după reorganizarea activităţii de taximetrie, în primele 12 zile înregistrându-se peste 4.200 de comenzi.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a anunţat că luni au fost înregistrate 525 de solicitări de taxi la comandă, efectuate de pasageri prin intermediul help-deskurilor amplasate în terminalul "Sosiri".
Reorganizarea activităţii de taximetrie pe aeroportul Otopeni a fost implementată de la 1 februarie şi a vizat extinderea gamei de servicii oferite pasagerilor, care astfel pot utiliza serviciile de taxi la comandă, la orice companie de taximetrie, se arată într-un comunicat al companiei.
Măsura a fost anunţată la finele lunii ianuarie de Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
El a afirmat atunci că taxiurile comandate de clienţi nu pot ajunge în apropierea terminalului de pasageri, aceştia fiind preluaţi într-o zonă cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisă, iar majoritatea taximetriştilor încalcă frecvent regulile de circulaţie cu privire la interdicţia de oprire sau staţionare. În plus, există taximetrişti neautorizaţi sau interpuşi ai acestora care hărţuiesc pasagerii, iar toate maşinile autorizate practică tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru,.
Fenechiu a propus mutarea zonei de aşteptare a clienţilor de la etajul terminalului "Sosiri" la parter şi înfiinţarea unei zone de îmbarcare taxi la comandă, la etajul 1 al terminalului "Sosiri", unde să aibă acces doar maşinile solicitate de clienţi.
Totodată, el a afirmat că va fi înfiinţată o "zonă de grupare" pentru taxiurile la comandă, cu timp limitat, 15 minute, acces gratuit şi unde şoferii nu au posibilitatea părăsirii autoturismului.
Pentru taxiurile la comandă au fost amplasate două help-desk-uri, pe f