Weekendul acesta, peste 5.000 de oameni au intrat pe porţile de lemn de la Muzeul Satului din Timişoara, venind la Plai, cel mai important festival de artă şi implicare socială din România realizat de voluntari. Sursa: ADI PICLISANSursa: ADI PICLISANSursa: ADI PICLISANSursa: ADI PICLISAN
1 /.
Concerte cu artişti din toată lumea, ateliere, mult joie de vivre, plus câte o brăţară verde – acestea sunt ingredientele cu care organizatorii i-au primit pe vizitatori.
Căsuţa olarului de la Bichiş, prima de pe aleea principală a Muzeului, este acum locuită de Cărtureşti. În şura de vizavi se proiectează filme contemporane. Cei care au mers mai departe pe cărarea („culturală”), au dat de torţele celor de la Shadows Art şi de şareta de la „Verde pentru biciclete”. Oameni de toate vârstele stau aşezaţi pe băncile improvizate din paleţi, cu câte o pernă din saci de rafie umpluţi cu cârpe.
Ocolul musical al Pământului
Festivalul Plai a făcut prin concerte înconjurul lumii. Vineri seara, jazzul adus de Christopher Pepe Auer a deschis atmosfera. Au urmat melodii cu influenţe de Bollywood, cu Trilok Gurtu şi muzicienii săi - la clape şi saxofon – un finlandez, la bass – un chitarist de culoare din insulele Newland, la chitară – un spaniol, la vioară – un italian. Efecte sonore ca de cavernă; sunetele scoase de instrumentele sale se estompau de fapt într-o găleată cu apă. Momentul principal a fost percuţia vocală a lui Trilok Gurtu, cu participarea spectatorilor. Artistul de origine indiană şi-a dobândit încă o dată admiraţia publicului şi chiar discipoli dornici să-l imite, după cum s-a putut observa sâmbătă, la atelierul ţinut de el. Ara Dinkjan şi DJ Vasile au făcut parte, de asemenea, din line-up-ul festivalului.
Misia: „Timişoara e diferită”
Misia şi-a făcut apariţia sâmbătă pe scenă drapată într-o rochie lungă, neagră, cu aer şi gesturi de icoa